dilluns, 28 de juliol del 2008

Ultim post des de Japo

Ultimament no he trobat el moment per escriure, aixi que ara aprofitare. Fare un resum EPIC pq he fet moltes coses i no tinc temps per escriure-ho molt, i tampoc us vull ratllar amb una biblia de post. ^_^
El divendres, per fi, vaig anar a Nikko (mel.lon)!! Tenia moltes ganes. Em va costar una mica, pq vaig haver de pillar 2 trens. No esta molt lluny, a unes 2-3 hores depen del tren, pero deu ni do. Em va encantar. Es un poblet petitissim per ser Japo, d-uns 20.000 habitants, pero fa 1.200 anys hi va passar un monjo budista que hi va fundar un temple, i des de llavors va passar a ser un lloc espiritualment molt important pels japonesos. Tant es aixi que el shogun mes important de la historia de Japo, Tokugawa Ieyasu, que es qui va unificar el Japo, va decidir que volia que les seves cendres restessin a Nikko. El shogunat del seu clan es el mes llarg de la historia de Japo, 287 anys crec, i en el moment de maxim esplendor el seu net, Tokugawa Iemitsu, que es qui va aillar mes el Japo del mon i va prohibir el cristianisme, li va voler fer un mausoleu que representes tot el poder del clan Tokugawa.
Despres d-aquesta mini-introduccio historica, el tema es que a Nikko hi ha dos mausoleus preciosos i immensos, el dels dos shogun, a part del temple que va fundar el monjo, on hi ha 3 estatues gegants de Buda, daurades, precioses, pero que no es podien fer fotos i em vaig cara en su-puta-madre. Eren una mica mes petites que el Buda de Nara, que ja es gros, pero molt mes treballades. Llastima. Nomes us dic que en 5 hores vaig fer 350 fotos, comptades. El meu record! :oP Obviament nomes us puc posar una infima part. Per desgracia no us podreu fer molt a la idea del que es, pero imagineu un lloc artisticament precios, tot cuidat fins a l-ultim detall, enmig d-un bosc verge i moooolt humit, com podeu imaginar per la foto, al mig de la natura. Doncs era aixo.
Dissabte vaig anar a veure el hanabi d-Asakusa, uns focs artificials molt famosos, que hi va molta gent, i la gracia principal es que molta gent hi va en yukata, kimono d-estiu. Sobretot noies, pero hi havia tambe molts homes. El millor era l-ambient, japones total, i per aixo hi vaig anar. Vaig anar-hi amb l-Angela, el Kou, el Chin i el seu germa, es a dir, pack taiwanes! Encara no coneixia al seu germa, pero em va caure molt be. Em va preguntar quants idiomes parlava i, quan li vaig dir q parlava catala, li vaig haver d-explicar el tema de Catalunya i tal, i el tio estava super interessat pel tema. Nomes us dic que vaig acabar explicant-li l-expulsio dels musulmans, els Reis Catolics... Una mena d-Historia de Catalunya reduida i en angles! :oP En general tothom flipa quan els hi dic que tenim un idioma propi, bandera, himne, govern... Sempre els hi parlo d-Escocia per veure si ho entenen, pero tampoc ho coneixen molt... Almenys els asiatics.
I diumenge vaig quedar amb el Che, l-Angela, la Chin i la Lee, l-altra taiwanesa, i vam anar a donar una volta, ells compraven coses, i despres ens vam reunir amb l-Ian i la Bo, l-america i la tailandesa.
A part de tot aixo, el divendres vaig sortir amb el Ricardo i el Jose, 7 espanyols mes i 1 coreana! Dels 7 espanyols, 4 eren catalans. Pero nomes m-hi vaig fer amb 1 d-aquests, pq els altres eren ties que anaven juntes tota l-estona i bastant poc fiesteres... Doncs amb aquest, que es diu Ferran, tambe vaig sortir el dissabte. Ahir vam acabar sortint el Che, la Bo, el Ferran i jo, i avui toooorno a sortir pero amb el Ricardo i el Ferran. Si, si, no paro. Mai havia sortit tant! Avui sera el 4 dia consecutiu... Estic bastant mort, pero com que es l-ultim dia que puc sortir... Ah, i dimecres tb vaig sortir, o sigui que son 5 cops en 6 dies. Nosssstamaaaaal. La meva economia ho nota, pero com que aixo ja s-acaba...
Avui, en canvi, no he fet gran cosa, mes que venir al barri de Jimbocho, el dels llibreters, a veure si trobo algun ukiyo-e que estigui be. A mes, com he dit al foro pero aqui no, ahir vaig deixar la motxilla en una taquilla de Roppongi pero la maquina no em va donar password... O sigui que no l-he pogut treure fins avui a les 4 de la tarda i perque ha vingut un tecnic! Quin patir... Sort que m-havia preparat un paperet en japones a casa explicant tot el que hi havia a dins i tal...
Per ultim, tot i que se m-acaba el temps, estic bastant content perque no estic pensant "que no s-acabi, que no s-acabi". Ja em ve de gust tornar. Em ve de gust perque tinc coses a fer a Barcelona, tinc MOOOOLTES ganes de veure-us a tots, i se que tornare a Japo a la que pugui, o sigui que no em preocupa. I tambe que economicament necessito estar un temps sabent que no gasto res... Tot i que estigui aqui, segueixo sent racaman! ;o)
Clar que els trobare a faltar, pero em sembla que la meva ment comenca a estar saturada de cada dia rebre tantisssima informacio, sigui de llocs, de gent, paraules noves en japones o angles, el que sigui. Crec que necessito unes vacances! XD I se que amb alguns ens tornarem a veure, o sigui que no em preocupa no veure-ls mes. Molts repetiran l-any que ve.
De moment aixo es tot. Arribo el 30 a la nit, com a les 00:00 o aixi, a Barcelona. A veure si el 31 ens veiem amb alguns!!! Si no, a Port!
Una abracada i fins mooolt aviat!!!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Si pogués et vindria a buscar a l'aeroport!! Però és que el 31 ales 6:30 he d'estar despert, així que casi que no...

Crec que només per fotre't aniré buscant paraules rares en japonès i anglès cada dia, perquè et vagis saturant més i més XD.

I les noies Catalanes poc fiesteras no serien de l'IQS, no?? (maaaliiignooo).

Ens veiem!!

Omar ha dit...

jajajajajajajajajajajajajaja!!!

d-oh, pues t-acabo d-enviar un mail per aixo i no ho havia vist que no podies.

No, les noies eren casi totes de Bcn, una de Mataro... Pero tenien pinta de "miramos todo el Anime del mundo que podemos" mes que "me encanta irme de marcha los fines de semana"... :oP

Ahir em van dir que una d-elles es una addicta als mangas aquests de tios gais super afeminats que tenen histories romantiques pastissot, o sigui que una mica raritas tb ho eren! ^_^U

Omar ha dit...

Avui ha sigut l-ultim dia de Japo...

Ja em ve de gust tornar a Barcelona, no es aixo, pero avui he anat a l-academia de japones pq porto una setmana dient a tothom que l-ultim dia m-hi passaria, i ha sigut bastant pal acomiadar-se de tothom.

Primer m-he acomiadat dels taiwanesos i la Yuki (la coreana), despres hem anat a dinar el Che, l-Angela, la Chin, l-Ian i jo a un restaurant en una zona que no haviem anat mai, i despres s-ha apuntat l-amic corea del Che (Leo). I despres m-he acomiadat de la Chin i el Che, de l-Ian i l-ultima de l-Angela, pq anavem en la mateixa direccio.

A l^Ian, el de Washington, no el conec tant, pero la resta m-ha fet bastant de pal acomiadar-me... Potser a molts els veure, pero no crec que ens tornem a veure tots, i sap greu. Vulguis o no, he passat dies sencers amb ells durant 3 setmanes i es nota. A mes, em feia bastant pal ser el centre d-atencio pq soc el que marxa, pq tb la sensacio de comiat era molt mes bestia que si som 2 o 3.

Pero bueno, que hi farem, en el fons es millor aixi, pq me-n vaig amb mes coses de les que vaig venir. L-aspecte positiu es que, tot i aixo, em sento amb molt bones sensacions. O sigui que res...

Ah, i ho aviso per antelacio... Us volia comprar un detallet a cada un, pero ho he deixat pel final pq anava just de pasta i ara no tinc diners! :oS Em queden 3.000 yens que es justiiiiito per arribar a l-aeroport i menjar algo. Soc fataaaal, ho se, U_U Pero he comprat molta petita frikada, potser podre repartir-ho una mica. :oP

Doncs... ens veiem dema al vespre o dema passat en algun momeeeeeeeeeent!!!