divendres, 11 de juliol del 2008

coneixer gent, veure kabuki, anar al Fuji... i un parc d-atraccions???

Per fi tinc temps per escriure!!!

Joder, ahir volia pero va ser impossible! Penseu que el meu apartament esta en un edifici de 3 plantes i tots els inquilins compartim... 1 ordinador! Hi havia una tia que estava aaaaamb laaaa caaaaaaaalma buscant feina... i al final em vaig quedar sobat al sofa de l-habitacio comunitaria i tot... Obviament al despertar/me em vaig anar a sobar.

Tema classes:
  • Tret d-un dia, que no hi vaig anar (em vaig quedar sobat al llit abans del previst, com casi cada dia, i vaig posar les alarmes mig sobat pero no vaig veure que estava el mobil en silenci... obviament em vaig adormir), la resta molt be. A veure, vaig pillant coses... No es tant el que aprenc (que moltes vegades em quedo sense saber de que cony esta parlant la profe) sino que m-acostumo a saco a la fonetica i fem molta practica. Crec que parlo millor el japones, tot i que percentualment en una setmana no crec que hagi apres taaant.

  • Esta be que cada dia tens una professora diferent, aixi vas escoltant formes diferents de parlar el japones. No se per que, pero TOTES son simpatiquissssssssimes, pero molt bestia! Sempre somrient, fent conyes... I, menys una, totes son joves. Per les profes, puta mare.

  • I encara no he pagat pq em demanen que ho faci en efectiu... Crec q fare una transferencia bancaria, pq em quedare sense cash!

  • Els companys de classe van variant alguns... Hi ha qui es canvia de nivell, que ve quan vol, qui ja no he vist des de dilluns... Fa dies m-havien dit que hi havia un mexica i un espanyol a l-escola, pero a part d-un "Ah", no li vaig donar importancia. Doncs ahir l-espanyol va entrar a la meva classe mentres feiem el descans pq a ell li deien el mateix (jo ja ni m-enrecordava、pq vaig comencar a parlar-me amb altres i tal). I resulta que es de Barcelona! Vamossss! Puta mare. A mes, aquesta era la seva ultima setmana, o sigui que ja es coneix mes amb els companys de la seva classe i me-ls va presentar i tal (un nivell menys).

Es diu Eneko (es catala pero de familia navarresa) i estudia arquitectura. M-ha fet gracia pq esta aqui viatjant sol, es el seu primer cop, i tb va trobar l-academia com jo: tal qual posant al Google "nihongo" "Tokyo" o algo aixi i el primer link. Joincidencia?

Doncs ahir, al final de classe, em va dir que si volia anar amb ell i els de la seva classe a veure Kabuki. Es un dels teatres tradicionals japonesos (tambe hi ha el Noh). Es de l-epoca Tokugawa, l-epoca previa a l-Era Meiji, la de la modernitzacio, i es un tipus de teatre molt vistos per les robes i els maquillatges. A mes, te la gracia de que tots els actors son homes, fins i tot en els papers femenins.

Ens vam presentar: erem 2 catalans (Eneko i jo), 2 coreans (Che i Yui) i 2 italianes (Erica i Angela), d-entre 18 i 25 anys (no era jo l-unic venerable, per si voleu rajar ;oP). Els coreans nomes parlen angles (la Yui parla millor que jo el japones i m-hi puc entendre bastant), i amb les italianes a saco en catala-castella, i elles en italia, i a molt males parlen angles. Ah! Una d-elles es japonesa\italiana (el seu pare es japones, pero ella no el parla), pero algo si que se li nota!

Doncs vam anar al Kabuki, vam fer la cua de rigor, i vaig pillar un pinganillo per la traduccio... Ara.... igualment vaig pillar poqueeet poqueeet. Diuen que els propis japonesos sovint no entenen el japones del Kabuki pq sempre son histories antigues, de l-epoca dels samurai, i parlen en plan "vuesa mered". Algo suelto anava pillant, pero com que tb vaig anar rulant el pinganillo pq la gent ho pilles... Al final l-Eneko em va explicar l-obra, q ell el va tenir alltime. Vam agafar nomes un acte, que es una hora i mitja (suficient) i son 1000 yens (6 euros). O sigui, com anar al cine pero sense pillar res! Pero per l-experiencia... guai, sobretot esteticament.

Despres vam anar direccio Roppongi, que a prop d-alla els coreans coneixien un bon restaurant corea. Vam fotre un manjar brutal. Super greixos i picant, pero brutal. Ja penjare fotos quan pugui (again). I tot per 12 euros! (I love Japan). Despres ja vam anar a un bar a prendre algo, pero ja vam pirar... que avui hi havia classe de nou!

Una de les italianes, l-Angela, em va dir que la setmana que ve estant muntant una excursio al mont Fuji, i que si volia anar. Al principi m-ho vaig pensar... perque son 17.000 yens (uns 100 euros). Per que? Es una excursio de dos dies, amb allotjament, transport, guia i onsen inclos. Un onsen es un balneari japones, aigues termals basicament. Pero al mont Fuji!!!

Avui era l-ultim dia per pagar. Pero al final, com que es una cosa que ja volia fer (veure el Fuji), sol no crec que hi hagues anat, 100 euros ara es una punyalada (pero vist des de Barcelona ho pagava directe), etc., a mes coneixere gent d-altres classes (pq anem junts).... Al final m-ho he pillat! I lo de l-onsen tambe em tira... No se, mai faig coses d-aquestes i sobretot penso que l-experiencia amb el temps la recordare. Ja us dire que tal! Es marxar dijous a les 8 del mati i tornar divendres a les 7 de la tarda... perfecte per despres sortir!

Total, (vaig resumiiiiiint pq m-enrotllo molt... pero ultimament han passat moltes coses) que avui despres de classe tb me n-he anat amb ells, avui en comptes del Che (el corea), ha vingut l-america que ve amb mi (Ian), i un noi de Xhanghai que es diu Adam (pq va neixer a Canada i tal). Ah, i l-Erica (italiana) tp ha vingut. Doncs volien anar a un parc d-atraccions que hi ha al costat del Tokyo Dome, l-estadi de beisbol. En principi esta dedicat als Power Rangers... o hi havia molta cosa d-ells, pero es mes "trasfondo" que altra cosa... Mira que em feia pal... sobretot els 3000 euros per poder pujar a totes les atraccions (18 euros.. pero es que tenia a la retina el haver pagat 100 per lo del Fuji). Al final m-he tirat a la piscina, i ens hem passat 4 hores d-atraccions amunt i avall.

Dioooooos. I no era una mariconada de parc, eh? A veure, de gran, tipo Tibidabo, pero les atraccions molt mes fortes! Tenia una especie de Dragon Kahn, un d-aquells de caiguda lliure de 80 metres, i altres que em fa pal explicar pq es llarg... Ja ho sabia, pero he redescobert que no estic fet per les atraccions... Mira, un dia es un dia, i no sera pq no hem rigut. Despres hem fet unes maquines (aquella del tambor amb la canco del Doraemon? Esa!) i ara he pirat cap a casa.

Els hi he enviat un sms als madrilenys d-Osaka a veure si fan algo, pero de moment se m-estan petant... La veritat es que estic mort (com tots els altres de classe... 4 hores amunt i avall al parc d-atraccions... uf), i a mes aquesta nit nomes he dormit 5 hores... pero, si em diuen algo, m-apunto! No em "preocupa" massa pq dema si que surto amb els de classe, que es el gran comiat dels que marxen i ve bastanta gent.

I sobre els companys de classe, aquests 2 dies he practicat mooooooolt mes angles que japones (que tambe va be, pero vaja...). Amb la coreana, de puta mare, pq te un accent mes "neutre" per mi, i quan no l-entenc li dic en japones. Pero amb l-america i el canadenc (de Shanghai)... a vegades me cuesta! Pero bueno, a la segona normalment ho pillo, si no, pel context, si no, per mimica i, a molt males, m-ho tradueix l-Eneko. :oP Amb les italianes sobretot els verbs els dic en catala ("manjare", "parlare" es casi igual... abans que comer, hablar), sobretot pq em diuen que m-entenen mes.

Bernat, lo del reportatge fotografic, el faig igualment... pensa que no paro de tirar fotos a homes, dones, nens, animals, frikis... Del total, ja fare una seleccio per vosaltres dos, si voleu! XD Ultimament, jo crec que es la camera, estic intentant fer mes fotos maques. I algunes fotos a ties fare, pero no vull semblar un obses! La de la tia d-Akihabara es pq trobo que estava en una pose molt sensual, amb les cames creuades, i la del primer pla pq esteticament es maca, la pell, el cabell.. (no tant el component baba). Pensa que vosaltres nomes veieu aixo, pero jo ja estic una mica "immunitzat" pel dia a dia i, quan faig fotos, es pq penso que pot estar be! ;o) Pero algunes fare, siiii, no et preocupis! ;o)

I crec que aixo, en resum, com sempre, es tot. :oP Dema encara no se que fare... I, lo de les fotos, quan pugui!

Una abracada i un peto!

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Omar!!! Esclar que et llegim! Per les fotos no et preocupis.. mentre ens aseguris una sessió complerta quan arribis, ja ens està bé.. ;p

Això que tinguis professores diferents està molt bé! No només pels accents, sino que suposo que també deuen tenir diferentes formes de ensenyar, no?

I deu ni do com vas de vida social no? ;p

Una abraçada!!

Omar ha dit...

No, si per tu, el Dani i el Bernat ja ho se pels comentaris. I per la Marta pq m-ho diu per mail. Ho deia mes que res pels altres, que els hi envio i no se si pensen "aligual m-ho llegeixo" o s-ho van llegint i no diuen res.

I, si, les professores ensenyen diferent totes. Fins ara, la millor la de dijous (de carrer).

Es la mes simpatica de totes, el que ensenya es super util (res de kanjis, que penso que ja ho puc aprendre pel meu compte), fa moooltes bromes i, a mes, esta molt bona! XD

El dijous va ser casi un esplai. Estavem practicant el llenguatge coloquial i ens va fer embenar una part del cos amb paper de water! La resta et preguntava "que t-ha passat!!??" i havies de respondre que et feia mal i per que.

Despres simulavem situacions, com ara posar dos cadires al mig de l-aula i fer veure que era un avio, i tenir la tipica conversa davant dels altres.

Tambe ens va fer posar drets i dispersos per l-habitacio, contra la paret, i repetir una cinta casi cridant per sentir be la nostra pronunciacio (pq normalment molta gent ho diu en veu molt baixa quan no esta segura).

I feia bromes tipus "ahir un estudiant em va escriure una carta d-amor", i llavors li va dir a un "que, va estar be ahir, eh?" "Ho hem de repetir".

No cal dir que el dijous les 3 hores se-m van fer molt curtes!! Una festa total. Ah! Amb aquesta profe ens vam fer una foto (pq ahir acabaven l-academia els d-una classe i els que conec m-hi van convidar per sortir a la seva foto), pero no amb la meva camera. Quan me l-enviin, ja us dire qui es.

I lo de la vida social, si, estic molt content, pero ara em comenca a faltar el coneixer a gent d-aqui. A veure si un dia d-aquests...

Bueno, una abracada a tothom!!!

Anònim ha dit...

Per conèixer gent d'allà... et recordo que lo millor és sortir de festa!!! Així vam conèixer la "Herena" al bar de Beppu, aquell q em va invitar a un tequila en el lloc del "Rice Now, over me"... però a Roppongui el que hi ha són molts giruis... però tb està bé!

Ja ens explicaràs què tal!

Omar ha dit...

No cal que m-ho recordis, no! XD

Ahir vaig coneixer 2 japonesos, una tailandesa amb els seus dos germans i 4 amics, un altre corea amic del Che, una noia de taiwan que no parla angles (i nomes una mica de japones...). A part dels que ja conec mes. Erem 17!

I lo de l-Helena va estar be pero llastima que nomes fos un dia, i no tinguem mobil, mail o el que sigui..

I no recordo al tio que et va convidar a un tequila (tot i que el bar si ;oP). Ahir justament vam sortir per Roppongi i vam acabar en un pub regentat per dos americans que van comencar a convidar a totes les ties del nostre grup (tontos no son...), a fer-les pujar a la barra, fer-les obrir la boca per servir el cubata directament a la boca, etc. EPIC. I el corea que es diu Che, una festa de tio impressionant!!! Es ZERO vergonyos ballant. A vegades em recordava a aquell video famos dels dos xinesos amb samarreta de basquet cantant i fent el burro. D-aquest pal! Quin riure...

I l-Angela, una de les italianes, aquest mati ha acabat TANT malament!!! Feia molt que no veia a ningu aixi, pobre. Entre que te 18 anys i no esta acostumada a beure, el tequila que li van fotre els cambrers a Sant Hilari i el que ja portava de per si...

No nomes potant i tal (taja normal), sino moooooolt palida, que literalment si la deixavem anar queia, casi de coma etilic! Uf... Al final se l-ha endut el pack tailandes a casa de la noia.

A veure que tal el dilluns...

Jo nomes he dormit 2 hores. La meva habitacio te la putada de que, si es fa de dia, la llum es BRUTAL, i no puc dormir. Al final m-he ratllat de donar voltes.

Ara em dutxare, jalare algo i me n-anire de pet a Harajuku (al parc de Yoyogi), que els diumenges concentra tota l-activitat juvenil de Toquio! No nomes frikis disfressats, sino musics, artistes de tot tipus...

Ah! Ahir, esperant a Shibuya, vaig veure una banda de J-Pop tocant al carrer. Vaig gravar, res, un minut, pero algo es algo!

Ens veieeeeeem!!!

Toni ha dit...

Eiiii Omar, soc Toni
jajaja, ja ni m'enrecordava que estaves allà, a Japó
Jo amb unes ganes increibles que arribe el 6 d'agost per anar-hi
Bueno, nomes dir-te que m'alegro que t'ho pasis bé, que facis tantes coses... hem de quedar abans que jo marxi, eh??? i explicar-me que tal es tot allo

PD: per cert, K cabrón, k coneixes a David de flapyinjapan!!!!!!!